|
Tarm0
|
Seuraava teksiti on suora kopio suomi24-keskustelupalstalta:
"HUIJAUS Idols-finaalissa
Kirjoittanut: Syväkurkku, 12.1.2004 klo 16.43
Olen päättänyt kertoa tiettyjä tapahtumia idols finaaleista ja siitä kuinka suomen kansaa huijattiin äänestyksissä. En voi kertoa kaikkea kovin tarkasti koska voin jo tämänkin tekstin takia tulla tunnistetuksi ja saada potkut tai kenties haasteen oikeuteen. Työskentelin Idols finaalien ajan taustaryhmässä jonka vastuulla oli melkein kaikki tekninen toteutus.
Viimeinen Idols finaali oli HUIJAUSTA!
Viimeisen Idols finaalin tulosta manipuloitiin välillisesti ja en epäile hetkeäkään etteikö ollut olemassa myös suunnitelmaa suorasta tulosten manipuloinnista jos sitä olisi tarvittu.
Koko Idols ohjelman tarkoitus alunperin oli hankkia uusi NUORI tähti Suomen ja pohjoismaiden markkinoille. Tämä tarkoittaa siis levy-markkinoita, musiikkivideoita sekä radiosoittoa NUORTEN kanavilla kuten NRJ. On sanomattakin selvää että rokki/iskelmä puolelle lokeroituva Jani Wickholm ei tulisi menestymään edellä mainitussa segmentissä. Näin ollen oli tuottajien ja levy-yhtiön (BMG) kannalta erittäin valitettavaa että iskelmää rakastava vanhempi väki kiinnostui myös Idols-ohjelmasta ja loppukilpailuissa jatkuvasti äänesti hieman vanhempaa ja suomeksi laulavaa Jania. Valitettavasti tämä kohderyhmä oli vain täysin väärä levy-yhtiön näkökulmasta katsottuna ja koska he olivat lupautuneet sijoittamaan suuria summia rahaa voittajan markkinointiin oli levy-yhtiö vaarassa saada niskaansa huomattavia taloudellisia tappioita uuden nuoriso-idolin sijaan. Tämän tajutessaan on ilmeisesti tehty salaisessa kokouksessa levy-yhtiön ja tuotanto-yhtiön kesken sopimus että joko Antti Tuiskun tai Hanna Pakarisen on voitettava koska ainostaan heillä on mahdollisuuksia menestyä nuorille tarkoiteuilla markkinoilla kuten esim MTV (music television). Nyt asiaa hieman jälkikäteen tutkittuamme olemme huomanneet että todennäköisesti tuomareita painostettiin vaikuttamaan asiaan levy-yhtiön etujen mukaisesti. Tämä näkyi niin että Jani ei saanut yleensä yhtä hyviä arvosteluja kuin kilpakumppaninsa ja jos hänen esiintymisestään ei löytynyt vakuuttavaa moittimista niin puututtiin mm. ulkonäöllisiin seikkoihin kuten esim legendaarinen "käsi taskussa". Kertaakaan ei myöskään Janille sanottu hänen jo olevan Idoli kuten kahdelle muulle loppufinalistille. Myös erittäin luotettavasta lähteestä (levy-yhtiöstä) on vihjattu että Antti Tuiskua olisi hänen tippumisensa jälkeen painostettu levytys-sopimuksen menettämisen uhalla "testamenttaamaan" äänensä Hanna Pakariselle vaikka heillä oli sopimus kilpailijoiden kesken olla kommentoimatta omia suosikkejaan. Viimeinen konkreettinen todiste ja seikka mikä sai minut ja monen muun taustaryhmän jäsenen epäilemään ja tutkimaan asiaa oli tapahtuma viimeisessä puhelin äänestyksessä jota olimme toteuttamassa ja valvomassa tekniikan osalta.
Nimittäin Hanna Pakarinen sai 15 minuutin sisällä yhteensä 200000 ääntä vain 5:stä eri liittymästä lähetettynä (tämä on mahdollista tietokoneohjelmaa apuna käyttäen). Se tekee 40000 viestiä per liittymä!
Jokainen näistä liittymistä oli salainen ja numerot olivat hyvin samankaltaisia. Suhteita käyttämällä olemme saaneet tietää että liittymät olivat avattu vain 3 päivää ennen viimeistä finaalia. Liittymien avaajan henkilöllisyyttä emme ole saaneet tietoomme mutta monien tutkimukset ymmärrettävistä syistä ovat kääntyneet levy-yhtiön sekä tuotanto-yhtiön suuntaan koska kenelläkään muulla taholla ei olisi ollut intressejä sijoittaa tälläistä summaa oman suosikkinsa tukemiseen paitsi levy-yhtiöllä joka olisi ollut vaarassa menettää tuon summaan kymmenkertaisena jos Jani Wickholm olisi voittanut sekä lisäksi yhteinen sopimus tuotanto-yhtiön kanssa takasi sen että osa noihin ääniin sijoitetuista varoista tulisi kiertotietä takaisin yhtiöön.
Itselläni ei ole pienintäkään epäilystä siitä etteikö levy-yhtiö olisi järjestänyt Hanna Pakarisen voiton heti sen jälkeen kun oli selvää että Antti Tuisku putoaa kisasta ja näin ollen viimeinen äänestys oli PETOS suomen kansaa kohtaan joka käytti omia rahojansa äänestääkseen suosikkiaan tietämättä että toisen kilpailijan voitto oli jo päätetty asia.
Onnea kuitenkin Hannalle joka oli omasta mielestäni kilpailun ehdottomasti paras esiintyjä ja olisi varmasti voittanut myös ilman tätä törkeää huijausta levy-yhtiön osalta."
|
|
woy
|
Tuiskuclubissa tuntuu olevan vähän sellainen uskomus että ihQt Tuiskufanit versus pahat nörtit oli tässä äänestyksessä. Kun oli "tavallisiakin" ihmisiä, jotka katsoi sitä ohjelmaa ja ajatteli "antti laulaa päin vittuja, äänestänpäs jotain muuta".
|
|
Daedalus
|
xD
Repesin kyllä kun luin tuon muron kommentit tuolla antti tuisku -foorumilla. Taisi olla hieman keltaista nestettä noussut päähän.
|
|
|
Ihan hyvä että se antti saatiin ulos idolsista.
Jos luitte tota antin fanisivuja vähän muualtakin niin ei voi sanoa muuta kuin LOL isolla L:ällä. "Noi pikkux teinixit on niinq ihan pähkässä tohon teinix valloijttaja anttiix niiq"
|
|
Brannon
|
|
|
ilgga
|
Siis. En olisi ikinä uskonut edes noista TeiniX tytöistä, että ne on noin sairaita. Nuo kannattaisi oikeasti viedä hoitoon, siis huh huh.."Mun elämä on pilalla, kun Antti tippu..". Siis....
|
|
Evreka
|
Kirjoittaja: BaFe
Pvm: 01-04-04 17:24
*itkee*
mä vietin koko illan sängys ku mä mietin antti tuiskuu ku se tippu
*itkee*
tuli niin kuuma ku itkin et piti ottaa kaikki vaatteetki pois
*itkee lisää*
en oo lähteny mun huoneest sen jälkee, varmaa tapan itteni nälkään
*parkuuu*
mutsi hakannu ovee pari päivää mut ei sil välii
--------------------------------------------------------------------------------------
Kirjoittaja: JaiPPi
Pvm: 01-04-04 17:15
*itkee*
voittekste auttaa mua ku oon itkeny siit lähtien ku antti tippu..
*itkee*
mun mielest antti oli ihan paras laulaan ja sit se oli viel niin söpöki et en voi olla itkemättä
*itkee*
mä äänestin sitä joka kerta jonku 50 kertaa ja silti se meni tippuun.. oisitte te muutkin voinu äänestää sitä enemmän et se ei ois tippunu
*itkee*
*itkee*
*itkee*
oikeesti miten ihmiset voi olla niin tyhmiä et ei äänestäny anttia vaan niitä muita 
--------------------------------------------------------------------------------------
Sanokaa joku ettei nämä ole tosissaan
Vielä linkki aiheeseen
[Evreka muokkasi tätä viestiä 05.01.2004 klo 00:16]
|
|
gex
|
 Hiukan ne on outoja.
|
|
Loser
|
|
|
CeLLReX
|
Hmph... menivät sitten siellä poistamaan tuon aiheen...
[Deron muokkasi tätä viestiä 05.01.2004 klo 10:31]
|
|
WeradE
|
5 tähteä Hannalle.
Ihan vaan edellisen viestin takia!
-War continues
|
|
VeltTo
|
Toverit!
Pyhä sotamme jatkuu!
Äänestäkää Jania tai Hannaa. Hanna on tämänhetkisen ykkössijansa takia varmempi vaihtoehto.
Antakaa äänenne, Tuiskulle ei voittoa suoda.
Levittäkää tätä viestiä muillekin foorumeille, irkkiin ja kavereille!
-VeltTo [VeltTo muokkasi tätä viestiä 04.01.2004 klo 18:11]
|
|
gex
|
Lainaus:
04.01.2004 Fazer kirjoitti:
Lainaus:
04.01.2004 gex kirjoitti:
EI voi muuta sanoo kun et jumalauta. Siis jessus ne ottaa sen tosissaan.
Itkin koko yön.Kyllä sen ymmärtää jos jotain tyyppiä harmittaa tai v**uttaa kun se putos, mutta että alkaa poraamaan niin se on jo liioilteltua.
Itse melkein nauroin kun luin et: Mut me fanit pidetään yhtä. Saako sulle mailata? Mä itkin koko yön jne.
Tossa ei kohta tiedä itsekkään pitäiskö itkeä vai nauraa, sen verran sairasta tuo touhu alkaa olemaan pikkuhiljaa.
Ote foorumilta: Aluksi mä vaan järkytyin, mutta sitten pian mun kaveri kysy et oonko kunnossa noin henkisesti, niin sitten se alko. Mä itkin yhtä menoa 3 tuntia, ja itku vaan paheni kun katoin Antin kuvia......
Siis ei v***u mikä meininki tuolla, Hoitolaan kaikki tuommoset fanit joutaa.
Aijaa
|
|
Fazer
|
Lainaus:
04.01.2004 gex kirjoitti:
Itkin koko yön.Kyllä sen ymmärtää jos jotain tyyppiä harmittaa tai v**uttaa kun se putos, mutta että alkaa poraamaan niin se on jo liioilteltua.
Itse melkein nauroin kun luin et: Mut me fanit pidetään yhtä. Saako sulle mailata? Mä itkin koko yön jne.
Tossa ei kohta tiedä itsekkään pitäiskö itkeä vai nauraa, sen verran sairasta tuo touhu alkaa olemaan pikkuhiljaa.
Ote foorumilta: Aluksi mä vaan järkytyin, mutta sitten pian mun kaveri kysy et oonko kunnossa noin henkisesti, niin sitten se alko. Mä itkin yhtä menoa 3 tuntia, ja itku vaan paheni kun katoin Antin kuvia......
Siis ei v***u mikä meininki tuolla, Hoitolaan kaikki tuommoset fanit joutaa.
|
|
gex
|
|
|